a human heart looks like a fist covered in blood

Vad jag gillar att fylla mina dagar med när jag inte jobbar/sover/äter sushi på golvet:

1. Konsumtion som jag inte har råd med. Under kategorin faller allt från spontaninköp på weekday till taxiresor fram och tillbaka till någon plats jag egentligen inte behöver åka till.
2. Obegränsade mängder av varm choklad med grädde på TinTin Tango.
3. Dagdrömmar.
4. Att stryka längs gatorna med Bonnie Tyler i örat och låtsas att jag är huvudrollen någon tragisk, mystisk kärleksfilm.
5. Att slicka på/producera/konsumera verb, versaler och superlativ.
6. Nelly, för hon blir aldrig förvånad längre. Och för att jag vet att hennes liv är lika organiserat som mitt.
7. Att förneka verkligheten och skriva texter med dolda budskap som jag inbillar mej att är kryptiska men som närmare bestämt liknar ett ordkrig utan mening eller mått.
8. Att analysera, sönderdela och reflektera över folk i min omgivning, i tron om att jag är något av ett "psykologiskt geni"
9. Att fastställa hypotetiska diagnoser åt min mamma.
10. Att se min egen reflektion i era tomma ögon, över dimmiga glas och inbjudande rödvinsmunnar

Kommentarer
Postat av: neptunus

<3 jee ja e me

2011-08-26 @ 17:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0