resumé

det är första maj och staden är fylld av röster. vi går längs någon gata, kanske är det roban eller fredan eller också är det någonstans lite mindre centralt. du har armen runt min axel och jag känner mej fnittrig. det känns att det är vår i luften, helsingfors hälsar på oss med öppna armar och vi snegar på varandra under lugg. du säger att jag är vacker och det känns att du menar det. jag gillar dej och det skrämmer mej, men jag sväljer rädslan och går på intuition. "i'm not a one night stand kind of person", säger jag och menar det då. ändå vaknar vi upp mellan tusen fuktiga lakan, i mina föräldrars säng. jag hatar dej inte ännu då, jag tycker rentav att du är ganska trevlig.

vi sitter på ditt golv, jag och du och två av våra vänner. min kompis och din kompis. det är andra gången jag är inuti din lägenhet, men den här gången är ingenting likadant. jag skrattar ihåligt åt något som din kompis säger, min fylla har för länge sedan börjat avta och jag vill gå hem. "jag bryr mej inte om ifall vi ligger med varandra", hör jag dej säga åt din kompis. "det viktiga är att du får lite action!". jag går med på att stanna och dela en flaska vin och jag ångrar det i fyra månader.

jag ligger mitt i sängen, med huvudet bortvänt från din axel. det är andra gången i min nya lägenhet, första gången med dej. vi är nakna så när som på täcket som du stulit under natten, jag fryser men jag orkar inte bry mej, världen snurrar och jag försöker begripa vad som hänt. du vänder dej om och tittar på mej. inte elakt, fast inte heller snällt. du njuter lite av min borttappade blick. "vi gör det igen!", säger du, och jag protesterar bara vagt. "what he doesn't know doesn't hurt him." det är slutet av juli och träden börjar redan tappa sin färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0