permanenta lösögonfransar/kestoripset

godmorgon solstrålar! jag fick en fråga om mina ögonfransar och eftersom många ändå undrat över dem tänkte jag ägna ett inlägg åt att förklara hur det funkar. jag har alltså permanenta lösögonfransar på övre ögonfransraden som jag oftast fyller på någon gång i månaden. när man köper ögonfransar från butiken köper man oftast "rader" eller "tupsuja" som man sedan limmar på. hos kosmetologen "bygger" dom på varje frans med en liten, liten förlängning. processen tar ca. 2h.


med fransar


utan

ögonfransar gör mycket för ansiktet och speciellt om man har naturligt korta och tråkiga som jag är ju permanenta ett bra alternativ. nackdelarna är att det är ganska dyrt. nu mera går jag hemma hos min kosmetolog och då betalar jag endast 30 - 50e per gång. tyvärr vill hon inte ha fler kunder, men förut gick jag på Freshup i asematunnelin. dom tar ca. 110 för nya fransar och 50-80 för huolto (som sker med 2-4 veckors mellanrum).  jag rekommenderar absolut salongen, men akta er för en tjej som heter Mia!!! fast nu mera tror jag där finns två Mior, så ni får undvika den korta och blonda.

förutom priset finns det inga större nackdelar. efter en lång användning kan de egna fransarna tillfälligt vara lite kortare än vanligt. fransar växer dock snabbt och de är oftast tillbaka i sin vanliga längd på någon vecka. det gör inte ont (om ni inte går hos Mia) och normalt sätt inflammeras ögonen inte. hur länge fransarna hålls på är väldigt individuellt men utan huolto (där dom alltså fyller på ställen där fransar lossnat) varierar det mellan 3 och 8 veckor. för att maximera tiden: undvik mascara och peta inte i onödan

Kommentarer
Postat av: antonia

hahaha ja skrattar åt din MIA varning :DDD

2011-05-13 @ 16:40:23
URL: http://radarzine.com/blogg/dirtyglam/
Postat av: elllen

cutie, med fina ripset !

2011-05-13 @ 18:19:22
URL: http://ellns.blogg.se/
Postat av: ida

juu älä:D moi jesus

2011-05-13 @ 19:14:58
URL: http://idamn.blogg.se/
Postat av: minna

whaaat ja visste int att du har! :D hahaahah i must be blind

2011-05-15 @ 20:25:49
URL: http://minnass.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0