16032011

I ett glasartat försök att begrava skuggorna av mitt förflutna rensar jag garderoben plagg för plagg. Det oersättliga med Dig är:

- ditt sätt att se på mej, som om hela resten av världen var en smutsfläck utan substans
- ditt skratt
- dina kyssar, som om du hela tiden var rädd för att jag skulle brista
- dina händer
- ditt sätt att vara lite småsur på mej för att jag varit slarvig eller dum, den där underbara himlingen med ögonen som fick det att pirra i hela kroppen
- din förmåga att lyssna
- att du alltid låtsades hålla med mej, även om du egentligen tyckte att jag var lite för kritisk, lite för pessimistisk eller lite för naiv
- dina sträva tshirts och hur de kändes under täcket mot min nakna kropp
- skratten som bara vi förstod
- dina ögon som alltid såg igenom mej, hur mycket jag än log

(jag kommer aldrig att gå vidare - hur många klubbar jag än besöker hur många halsar jag än kysser hur många hjärtan jag än rör finns du alltid där som en ofrivillig referensram och ingenting ingenting ingenting är någonsin detsamma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0